vrijdag 25 september 2009

'schoolschip Beagle' - Darwin achterna

Dit vond ik vanochtend in de krant:


Naar aanleiding van de tv-reeks bouwen de directie ICTS en het Academisch Vormingscentrum voor leraren -i.s.m. Canvas en VVKSO- een project uit eloV, de online leeromgeving van het VVKSO die door het TOLEDO-team wordt gehost. 'Schoolschip Beagle' richt zich tot leerlingen en leraren uit het secundair onderwijs, en docenten en studenten uit de lerarenopleidingen van de Associatie K.U.Leuven. Naast beeld- en geluidsmateriaal van de tv-reeks biedt de leeromgeving lespakketten, extra multimedia uit het VRT-archief en leerpaden. Zo willen de initiatiefnemers een didactische dynamiek genereren rond de wetenschappelijke thema's van de tv-reeks. Op aanvraag kunnen alle gebruikers van TOLEDO toegang krijgen tot eloV om aan te monsteren op het 'School Beagle'.



http://elov.vvkso.be

Momenteel kunnen wij er nog niet op, want we moeten eerst een aanvraag indienen (als ik het goed begrepen heb), maar het lijkt me in ieder geval interessant!


Wat denken jullie? Eens verder informeren?

Groetjes,
Nele






4 opmerkingen:

lieve zei

absoluut Nele!!!

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Thomas zei

Vooral extra multi-mediamateriaal lijkt me interessant!

Nele zei

Owkey, dan zal ik eens uitzoeken hoe dat allemaal in elkaar zit en wat er zoal te doen, te zien en te krijgen valt!

Groetjes,
Nele

Blog Archive