dinsdag 20 oktober 2009

Dag van de Jeugdbeweging

"Anno 2009 worden we als jongere weleens bestempeld als asociaal, gekluisterd aan de pc, bang om anderen in levende lijve te ontmoeten, niet geëngageerd… Ontmoet ‘de jeugd van tegenwoordig’ elkaar enkel nog via virtuele community’s als facebook, netlog, twitter, of andere fora?!

Nee natuurlijk niet. Dat beeld stemt niet overeen met onze realiteit: we slagen er als jeugdbeweging zelfs in om honderduizenden kinderen en jongeren wekelijks samen te brengen om zo de tijd van hun leven te beleven! Toch zijn we kinderen van deze tijd en maken we eveneens handig gebruik van de technologische vooruitgang! We zijn ook vertegenwoordigd in de virtuele wereld. Deze is tenslotte een hedendaagse vorm om contact te houden met vrienden en kennissen, om af te spreken, info uit te wisselen, reclame te maken, … "
(Bron: www.dagvandejeugdbeweging.be)

Dat de jeugdbeweging nog steeds springlevend is, willen we dan ook met z'n allen tonen op de Dag van de Jeugdbeweging. Op vrijdag 23 oktober slaan Chiro, FOS Open Scouting, Jeugd Rode Kruis, JNM, KLJ, KSJ-KSA-VKSJ, Scouts en Gidsen Vlaanderen, en Wel Jong Niet Hetero opnieuw de handen in elkaar.

Ben jij ook lid van een jeudbeweging? Trek dan op 23 oktober je jeugdbewegingskledij aan om naar school te gaan!

12 opmerkingen:

Sharon zei

Ik had er al iets van gehoord, maar ik wist niet meer precies wanneer het dag van de jeugdbeweging was.
Ik ben zelf van plan om weer in een jeugdbeweging te gaan, namelijk in de KAJ. Nu vraag ik me wel nog af of er iets gedaan wordt voor de studenten die lid zijn van een jeugdbeweging. Is er een ontbijt of iets in die aard op de dag van de jeugdbeweging?

faufje zei

Sharon normaal staat de KAJ ook altijd op de affiche van dag van de jeugdbeweging. Maar sinds dit jaar hebben ze beslist om niet meer mee te doen. De reden zou zijn dat we niet geen uniform of dergelijke hebben. Ik weet wel vanaf 7.30 tot 8.00 kan je terecht aan t'zand in Brugge voor een ontbijt en wat amusement.
Nog een klein vraagje. In welke KAJ zou je graag instappen. Want ik zit namelijk ook in de KAJ.

Sharon zei

A, oke, dankjewel voor de informatie ;-)
In de KAJ van Izegem, maar 't is nog niet zeker, eerst eens goed bekijken :-) Maar, ik doe wel mee aan enkele acitviteiten ;-)
In welke KAJ zit jij?

faufje zei

Heel graag gedaan. Ik zit in KAJ Zonnebeke. Ik ben daar hoofdverantwoordelijke van de -16. Je moet je zeker inschrijven de moeite waard. Maar ik geef je 1 tip, wordt geen kern. Want dat valt bijna niet meer te combineren met school.

Sharon zei

Oké, ik was dat sowieso niet van plan ;-)

Thomas zei

Ik ben de afgelopen jaren geweest naar de grote markt in Brugge. Ik ben hoofdmonitoren in LPM, dit is wel geen jeugdbeweging maar er is wel veel toffe jeugd aanwezig.

Op de markt kan je altijd een koffiekoek en chocolademelk krijgen. Er is ook nog muziek.

Wie heeft er zin om samen te gaan?

Sharon zei

Hoi,
ik heb wel zin om te gaan, maar, ik moet eerst in Brugge mogen blijven morgenavond...
En wanneer zou je gaan Thomas?

Mieek zei

Ik heb ook wel zin om te gaan...
Al zit ik niet in een jeugdbeweging...?
Is dat morgen of wanneer is dat?
Wie gaat er nog mee?

Sharon zei

Dat is vrijdag...
Ik wil ook wel gaan ;-)

Thomas zei

Anders kunnen we afspreken met de liefhebbers.

Waar? De fietsenstalling voor de Quick.
Wanneer? 07.45uur op 23/10

Deal?

Groeten Thomas

lieve zei

vergeet niet dat ik de eerstejaars op de KHBO moet hebben om 8.30u.... sorry!
ik weet niet of ik het haal, maar ja, 'k heb ook geen uniform meer :D

faufje zei

Dat is niet erg hoor Lieve. Als we een lidkaart of dergelijke moeten tonen. Geef ik je 1 van mijn oude lidkaarten ;)

Blog Archive