Opendeurdag
1. Filmprojectie:
- Zelfgemonteerd (water, verjaardagsfilmpje, 2 jaar PAV)
2. Fotomateriaal wereldaidsdag à powerpoint?
3. Duidelijk een vakonderscheid maken (6 basisvakken)
- Nederlands: poëzie, BenX, podcast,
- Aardrijkskunde: wereldkaart meenemen(Nele en Nickhail), kwartet (Nele), gezelschapspel uit de bib.
- Geschiedenis: Memo (cursus, Nickhail), tijdlijn (Sarah & Yannick), de kracht van je stem (Lieve)
- Wiskunde: cursus wiskunde (Nele), Wiskundespellen (spellenarchief)
- Wetenschappen: posters ( Nickhail), boekjes (waanzinnig om te weten),proefjes, proefjes opwarming aarde (Nele).
4. Kiosk!
5. Essentie: doen!
6. Ijsbekerspel : De klas inrichten volgens de verschillende thema’s
7. Lieve zorgt voor hapjes en drank
8. Veel visueel!
9. Blog!
Misschien ook materiaal dat gebruikt wordt op de BSO-dag.
10. Lesmateriaal (of vanuit de laatste stage)
Iedereen brengt zelf lesmateriaal mee waar hij of zij trots op is.
Nickhail: Olympische Spelen, Tropisch Regenwoud
Nele: Spelbord, voedingsdriehoek
Sarah: maakt nu in haar stage waar ze trots op is
Thomas: wereldaidsdag (website) + foto’s!
Yannick: gaat er nog eens over nadenken (nu tuning, een anorexia)
Emmeline: moderne sprookjes
Kevin: klaaskoeken
Sharon:
- theaterspel + enkele andere spelen rond kunst en cultuur uit het spellenarchief
- korte leuke werkvormen rond erfgoed aan afzonderlijke tafel
- opdrachten uit Het Blik
- foto's en didactische materiaal uit kantlijnen
- Koen zorgt voor een aantal doorlopende presantaties die via beamer / op computer kunnen lopen